First month!

22 september 2014 - Orange County, Verenigde Staten

Daar ben ik dan in California, mijn lang gekoesterde droom. Ik moet zeggen dat mijn eerste maand voorbij is gevlogen. Het was een maand vol met reizen, verkennen en connecten. Na een weekje vrij ben ik begonnen met werken, bij mijn stage bedrijf. Werk is erg leuk, maar het bedrijf is verre van normaal. In positieve zin, want wie wilt geen loslopende honden, bedrijfs NERF-gevechten en een naproom met bedden! Ik heb erg leuke collega's, en schiet vooral goed op met collega's uit mijn afdeling.

In de afgelopen maand heb ik een paar reisjes gemaakt, zo heb ik alles rondom de stas Los Angeles verkend, ben ik naar veel verschillende stranden in de regio geweest en afgelopen weekend was ik in San Francisco. Ik moet zeggen dat San Francisco waarschijnlijk de mooiste stad van Amerika is. De hipsters, de ongelooflijk mooie ligging, en de architectuur maken de stad tot één grote fotoboek! De STAD los angeles is alles behalve dat, de vele zwervers en de saaie binnenstad maken de stad erg onaantrekkelijk. Dat neemt niet weg dat Hollywood en Beverly Hills echt heel tof zijn om te bezoeken en dat kustgebieden van LA een paradijs zijn.

Btw de zwervers, jep that's a thing on his own. Het lijkt wel alsof niemand naar deze mensen omkijkt hier, vooral in LA. Misschien ben ik te emotioneel of te humanitair, maar naarmate de tijd vordert begin ik me steeds meer storen aan het feit dat zoveel mensen aan hun lot zijn overgelaten. Ik probeer waar mogelijk een dakloze te helpen, maar after all ben ik ook maar een arme student op reis.

Een paar weken terug ben ik dolfijnen en walvissen wezen spotten. Ik durf gerust te zeggen dat het zeker weten het meest magische is wat ik ooit heb gedaan, en misschien ook wel een van de mooiste dingen. Je hoort altijd in docu's of op tv hoe groot zo'n dier is, maar het zien in het echt is een heel ander verhaal.

Ongetwijfeld zijn er ook dingen die ik minder leuk vind. Ik zit hier nu een maand en het gevoel van gemis van familie en bepaalde vrienden is op een all time high. Ook begin ik met het verbeteren en spreken van de Engelse taal, vervreemd te raken van het Nederlands. Ik denk tegenwoordig compleet in het Engels, en moet omschakelen bij het vormen van een Nederlandse zin.

Voor nu heb ik jullie naar mijn mening te lang aan het lezen gehouden! I'll be in touch with you guys shortly!

Take Care!

1. Sibel:
    23 september 2014
    Hoi Tutu,
    Wat leuk om je blog te lezen vind het super om je ook te volgen met je reis in Amerika. Maak er wat moois van en geniet van elke ervaring die je mee maakt ongeacht dit minder plezierig is. Weet ook dat je hier ook gemist wordt we love you en take care!
  2. Tamana:
    23 september 2014
    Heel erg leuk tuur en wat kan je leuk schrijven!!! keep up the good work en je vrienden hier missen jou ook BIG time;) je bent een toppertje xxxxxx