'Californication'

27 oktober 2014

Voor dat ik begin, ik vind dat jullie recht hebben op deze disclaimer: My stories are slowly turning into English. Dus dat.

Het is alweer een tijdje geleden, en dit schrijvende heb ik een mooi weekend achter de rug, for real though. Ik ben namelijk in de stad der steden in de USA, San Francisco.
Het is alweer een week of 5 geleden dat ik hier voor het laatst was, maar toen ik hier vorige maand wegging, wist ik zeker dat ik terug zou gaan naar San Francisco. De baai, de mist, de bruggen en zoveel meer maken deze stad tot een bijzondere plek.

Gisteren was een erg leuke dag. Ik heb een groep hele leuke en internationale mensen ontmoet. Met hun heb ik dan ook de dag doorgebracht en het vuurwerk voor de 'worldseries' gekeken. Deze prachtige baai verlicht zien worden in de nacht, vanaf Alcatraz Island, was een 'one in a lifetime-experience'.

Maar dan, vandaag was de oorspronkelijke reden van mijn 2e bezoek, namelijk: Yosemite National Park. Er is eigenlijk niet veel, wat ik over dit waanzinnig mooie gebied kan zeggen. Het enige wat ik wel weet is, je hoeft geen 'tree-hugger' , extreem natuurliefhebber en/of iets anders speciaals te zijn om een life-changing moment mee te maken in dit gebied. Ik ken heel veel mensen(die normaal gesproken niets met natuur hebben en echte stadsmensen zijn) die dagen in dit park door zouden kunnen doorbrengen.

Ook heb ik een bezoek gebracht aan het Sequoia National Park. Sommige van jullie zullen deze naam herkennen. Sequoia trees, oftewel Giant Sequoias zijn de grootste en een van de oudste boomsoorten op de aardbodem. Ja, honderden meters hoog en tientallen meters breed, zo breed dat je vroeger dit park enkel kon betreden door, door een boom heen te rijden met je auto. Iets leuks om te weten? De bomen zijn op een afstand van 2 mijl van waar tourbussen tegenwoordig komen. 2 Mijl bergafwaarts om precies te zijn, en dat gaat uiteraard prima. Maar dan, dan moet je een afstand van 2 mijl(~3.1 km) gaan klimmen (9%) en dat is het moment dat je beseft dat je jezelf echt in een fucked up positie hebt gebracht. Achteraf? Wouldn't wanna miss it for a million dollars.

Ik moet toch even terug komen op Engels, want shoot wat gaat mijn accent Orange County klinken. Sterker nog, dit weekend is het eerste weekend dat ik Nederlands heb gepraat en woorden als 'like', 'if', 'or' en 'yes/no' beginnen mijn Nederlandse zinnen te vergezellen. I guess, that's what happens when you have been in Orange County for 2 months.

Het leven gaat verder prima. Ik ben bevriend geraakt met een aantal hele leuke mensen. Helaas maar waar, naarmate de weken vorderen en January, 9 langzaam maar zeker dichterbij komt, weet ik ook dat afscheid van alles en iedereen hier dichterbij komt. De uitspraak 'de tijd vliegt als je het naar je zin hebt' is in dit geval sterk van toepassing.

Ik betrap mezelf erop dat ik helemaal niet meer terug wil naar Nederland. De avonturen, natuurschoon en levenswijze van deze bijzondere staat California, bevallen mij wel! Red Hot Chili Peppers 'dreams of Californication', is tegenwoordig dan ook ook mijn 'kind-of' motto.

Ik denk dat het zo'n beetje tijd is om een eind te gaan maken aan mijn verhaal. Als je nu nog niet bent afgehaakt, bedankt voor het lezen en feel free to let me know what you think! De volgende post zal niet zo ver weg zijn, er staan namelijk een aantal hele bijzondere trips en events voor de deur. Teaser? Halloween! O, en als je benieuwd bent naar foto's van mijn avonturen? Check mijn Facebook album 'Internship California' die vandaag nog zal verschijnen!

So long!

1. Tamana:
    27 oktober 2014
    Heeel leuk om te lezen tuur!!!! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Je bent een topper en wat kan je leuk schrijven.