Cali bound!

27 november 2014 - Garden Grove, California, Verenigde Staten

Terwijl ik dit schrijf, besef ik eigenlijk pas wat voor top seizoen het najaar in de States is. Alle populaire en bekende feestdagen vinden plaats in het najaar, zoals Halloween, Labor day, Christmas, NYE en natuurlijk Thanksgiving. Zoals alle andere feestdagen in Amerika kennen wij Nederlanders dit alleen van films, maar vandaag heb ik dan toch mijn eerste echte Thanksgiving gevierd.

Vandaag was ik uitgenodigd voor een Thanksgiving Diner, en zoals alle feestdagen hier: de gekte en uitgebreide voorbereiding beginnen weken van tevoren. Basically, je verzamelt bij een vriend/vriendin thuis en er is eten, drinken, vrienden, familie, maar vooral veel eten! De welbekende Thanksgiving Turkey en side dishes als stuffings en mashed potatoes ontbreken uiteraard ook niet! Het was heel gezellig en dankzij een super goede chefkok heb ik ook echt ziek goed gegeten!

Een paar weken geleden was Halloween. Halloween is echt de dag waarop raar mag, sterker nog the weirder the better haha! Halloween shopping was echt craziness. Het begint echt weken van tevoren en mensen spenden honderden dollars en uren aan een on point Halloween kostuum. Ik vond Halloween echt geweldig! Overdag, tijdens werk ging ik verkleed als pinguïn en waren er vieringen op stage. Pizza, foto’s, wedstrijden noem het maar op! In de avond though, is when shit went down! Halloween houseparty it is! Went to this typical American Halloween houseparty and really had a blast, for real though!

Tot zover alle leuke dingen..Want ja, inevitable is happening..ik mis mijn familie en vrienden echt ontzettend. Neemt niet weg dat ik het hier echt heel erg naar mijn zin heb, but still, het gemis word elke dag erger. Je mist verjaardagen, feestdagen, chillings en pretty much everything else that’s going on! Maar tegelijkertijd weet ik dat binnen minder dan anderhalve maand dit avontuur erop zit en dat vind ik dan ook echt f*cked up, want even voor de goede orde..Nederland mis ik totaal niet en het liefst blijf ik voor altijd hier! Ook was ik de afgelopen week echt ziek, dus je zult wel begrijpen dat het een shitty week was met insomnia en stress.

Mijn stage gaat echt heel goed! Ik heb het naar mijn zin, leuke mensen en ook leuk werk I guess. Ik heb zeker het gevoel dat ik veel leer en beschouw dit alles als een building block op weg naar mijn carrière in business(mode). Ook heb ik het gevoel dat wat ik doe zeer op prijs word gesteld en dat mijn werkgevers zien hoe gemotiveerd ik ben en dit geeft uiteraard ook zeker een gevoel van voldoening en succes.

Volgende week is het dan eindelijk tijd voor een trip waar ik echt al jaren/maanden naar vooruitkijk: Grand Canyon & Sedona. Een vriend die ik zal bezoeken liet me weten dat er kans is dat er sneeuw zal liggen dus ik ben extra excited. I’ll keep you posted!

For now I say goodbye and until we meet again!